Pärlan

Idag satt jag här hemma i godan ro och försökte förstå mig på Popper när det ringer ifrån ANA i Vänersborg och säger att min bil är klar att hämta. De hade nu servat den och bytt till vinterdäck. Jag blev himlans glad och blev en aning exalterad vilket nog hördes i telefon för det kändes som det smittade av sig på hon som ringde.

När jag hade hämtat bilen åkte jag och visa den för mormor och sedan för mamma, pappa och Peter. Lämnade också mina sommardäck hemma hos mamma och pappa så att de är på ett säkert ställe. Litar tyvärr inte riktigt på vilka som kan komma in i våra förråd här i lägenhetshuset.

Efter att ha visat upp bilen åkte jag och hämtade upp Andreas för att åka och storhandla. Andreas hade inte heller sett bilen tidigare så han satt och pilla på allt, tittade och log hela färden till överby.

När vi va och handlade passade jag på att köpa hårfärg, hade egentligen inte råd med det men kände att jag ändå fick prioritera det då jag tyvärr börjat bli lite gråhårig. Känns inte alls kul att det kommit så tidigt på mig. Vet inte om det kan bero på att jag färgade det på tok för mycket i min ungdom eller om jag ärvt det av min moster. Iallafall så valde jag att testa en ny sorts hårfärg den här gången.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0